Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Zdrowy Przedszkolak

Petycja w ramach kampanii informacyjnej

„Zdrowy Przedszkolak”

 

INFORMUJEMY, iż Przedszkole podpisała Petycję w sprawie zmiany sposobu żywienia dzieci w przedszkolu. Zgadzamy się z organizatorami akcji, którzy apelują o wprowadzenie następujących zmian w dieciedzieci przedszkolnych:

·         zwiększenie ilości różnych rodzajów kasz i produktów mącznych opartych na mąkach razowych- produkty pełnozbożowe i kasze stanowią główne źródło złożonychwęglowodanów, bogactwo składników mineralnych i witamin

·         zwiększenie ilości owoców i warzywjako źródła witamin, minerałów, błonnika beta karotenów, z uwzględnieniem ich sezonowości i miejsca, w których dojrzewają

·         urozmaicenie produktów białkowychw mało przetworzone przetwory mleczne, ryby, jajka, warzywa strączkowe, mięso dobrej jakości

·          zwrócenie uwagi na rolę tłuszczów- tłuszcze stanowią źródło energii, składnik budulcowy błon komórkowych, nośnik witamin A, D, E, K. W diecie dziecka powinny dominować tłuszcze roślinne wysokiej jakości w postaci olejów, jako źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT)

·         wprowadzenie do diety dobrze przyswajanych nasion i orzechów, charakteryzujących się wysoką wartością odżywczą

·         ograniczenie podawania cukru- cukier jako produkt wysokoprzetworzony nie dostarcza żadnych niezbędnych składników odżywczych, wyłącznie wartość kaloryczną. Desery, przekąski powinny być oparte o świeże owoce oraz suszone na słońcu oraz produkty przygotowane na bazie miodu, melasy, syropu z agawy

·          unikanie sztucznie syntetyzowanych dodatków- wszystkie substancje odżywcze, w tym mikroelementy i witaminy, są najlepiej przyswajalne, jeśli ich źródło jest naturalne

·         unikanie podawania napojów wysokosłodzonych- w jadłospisach dzieci powinna być uwzględniona odpowiednia ilość napojów w postaci czystej wody, herbat ziołowych, owocowych, naturalnych kompotów

·         urozmaicanie posiłków w celu zapobiegania niedoborom– nie ma produktu żywnościowego, który dostarczałby wszystkich składników pokarmowych w odpowiednich  ilościach jednocześnie.

  

Czujemy się w obowiązku dostosowywać nasze jadłospisy do najnowszych obowiązujących norm żywienia oraz dbać o to, by nasze dzieci otrzymywały zdrowe, pełnowartościowe posiłki. Już wcześniej staraliśmy się przygotowywać zbilansowane, zdrowe posiłki. Obecnie zobowiązujemy się wprowadzić pewne zmiany do przygotowywanego przez nas menu, by uwzględniało ono wszystkie wyżej wymienione  postulaty.