Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

O przedszkolu ...

Przedszkole jest dla kilkulatka miejscem o niezwykłym znaczeniu. To taka zastępcza mama, której powierzamy nasze małe i bezradne dziecko. Właśnie w przedszkolu stawia swoje pierwsze kroki na drodze społecznego rozwoju. To bardzo ważne, żebyśmy mieli przekonanie, że oddajemy je w dobre ręce.

Przedszkole zapewnia twojemu dziecku dobrą opiekę

  • ·       Jest tu bezpiecznie.
  • ·       W razie wypadku czy innej awaryjnej sytuacji wszyscy wiedzą, jak się zachować.
  • ·       Dzieci mogą odpoczywać w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb (te, które lubią spać, mogą się przespać, inne leżą spokojnie podczas słuchania  bajki).
  • ·        Codziennie jakiś czas dzieci spędzają na świeżym powietrzu.
  • ·       Jedzenie jest  urozmaicone , smaczne i ładnie podane.

 

Dzieci mają doskonały kontakt  ze swoimi wychowawcami

  • ·       Widać, że nauczyciele lubią pracować z dziećmi.
  • ·        Nauczyciele są dobrymi obserwatorami, dobrze znają dzieci, chcą i potrafią im pomagać.
  • ·       Wychowawcy mają ze sobą dobry kontakt ( często spotykają się i omawiają sprawy dotyczące dzieci).

 

 

Rola  rodziców  jaką odgrywają w przedszkolu

  • ·       Chętnie biorą udział w przedszkolnych uroczystościach, mają dużo pomysłów, służą pomocą.
  • ·       Pomiędzy rodzicami a wychowawcami jest dobra wymiana informacji: rodzice wiedzą, co się z ich dzieckiem dzieje w przedszkolu, a nauczyciele znają sytuację rodzinną dziecka.
  • ·       W przedszkolu działa reprezentacja rodziców, która wspiera działanie przedszkola.
  • ·       Wychowawcy lubią rodziców i potrafią z nimi rozmawiać nawet o trudnych problemach.
  • ·        Atmosfera w przedszkolu sprzyja nawiązywaniu kontaktów między rodzicami.

 

Dzieci mają wystarczająco dużo okazji do zabawy

  • ·       Zajęcia przedszkolne są różnorodne, ciekawe i dostosowane do zainteresowań dzieci.
  • ·       Dzieci często mogą same decydować, w co będą się bawić.
  • ·       Kiedy dziecko prosi o pomoc (w zabawie, w rozwiązaniu problemu, w rozstrzygnięciu konfliktu), zawsze ją otrzymuje.
  • ·        Wychowawcy stawiają przed dziećmi wysokie, ale dostosowane do ich możliwości wymagania
  • ·        Dzieci uczestniczą w zajęciach z radością i zaangażowaniem. Są aktywne, zadają dużo pytań, zgłaszają swoje uwagi, są samodzielne.

 

 

Przedszkole sprzyja rozwojowi emocjonalnemu, duchowemu i moralnemu

  • ·       Spontaniczność dzieci nie jest tłumiona, dzieci mogą wyrażać wprost swoje uczucia i opinie (o ile nie krzywdzi to kogoś innego).
  • ·        Dzieci nie ukrywają swoich emocji, mają poczucie bezpieczeństwa.
  • ·       Wychowawcy potrafią budować w dzieciach wiarę we własne możliwości.
  • ·       Dzieci są zachęcane do podejmowania prób radzenia sobie z trudnościami. Są śmiałe i dumne ze swoich osiągnięć.
  • ·       Zasady postępowania są jasne i precyzyjnie określone; dzieci i rodzice znają je. Dzieci rozumieją system kar i nagród. Nigdy nie są odrzucane z powodu swojego zachowania, swojej inności czy problemów, które mają.
  • ·        W przedszkolu w sposób systematyczny dąży się do wzmacniania dobrych i wygaszania niepożądanych zachowań dzieci.

 

Wychowawcy są przygotowani do pracy z dziećmi wyjątkowymi

  • ·       Wychowawcy wiedzą, jak pomóc dziecku z problemami emocjonalnymi.
  • ·        Przedszkole w sposób szczególny pracuje z dziećmi utalentowanymi

 

Przedszkole sprzyja rozwojowi twórczemu i poznawczemu

  • ·       W przedszkolu jest duży wybór zajęć twórczych.
  • ·       Dużą wagę przywiązuje się do tradycji (topienie Marzanny, malowanie pisanek, wróżby andrzejkowe ).
  • ·       Przedszkole zapoznaje dzieci z kulturą różnych regionów Polski, daje dzieciom odczuć, że są częścią większej społeczności.




Przedszkole sprzyja rozwojowi społecznemu

  • ·       Są sytuacje, w których dzieci mają wolność wyboru i same podejmują decyzje.
  • ·       Nauczyciele uczą dzieci, w jaki sposób rozwiązywać konflikty, uczą sztuki negocjacji i kompromisu, nieagresywnego wyrażania potrzeb i emocji.
  • ·       Dzieci próbują samodzielnie rozwiązywać spory między sobą.
  • ·        Przedszkole uczy pracy zespołowej i współpracy w zabawie.
  • ·       Dzieci mają pewne obowiązki i wykonują prace na rzecz własnej grupy.
  • ·        Dzieci znają swoje prawa.
  • ·       Dzieci lubią swoje przedszkole i czują się jego ważną częścią

Przedszkole wyróżnia się :

·  Przedszkole ma swoje święta, kultywuje własną tradycję.

·  W przedszkolnych imprezach biorą udział rodzice i rodzeństwo dzieci.
 

Kontakt przedszkola z rodziną dziecka

  • ·       Dyrekcja przedszkola i wychowawcy są dostępni w określonych dniach i godzinach.
  • ·       Nauczyciele znają sytuację materialną i rodzinną dzieci i dostosowują swoje działania do tej sytuacji.